V jednom ze zadních bubnů jsem při prvním rozebrání našel přervané lanko pro seřizování ruční brzdy. Lanko bylo jedním z objednaných dílů, které dorazily z USA ve čtvrtek, takže jsem jej mohl vyměnit.
Nejdříve je třeba sundat kolo, a pak buben. Ten drží na třech šroubech. Podle schématu má lanko vést od kolíku nahoře dolů k seřizovacímu mechanismu. Připadá mi nějaké krátké. Tak jsem sundal druhou stranu abych to mohl porovnat a opravdu je kratší. V dílně je naštěstí dost materiálu, a tak jsem původní lanko vyndal a nahradil delším. Byla to docela makačka, správně to rozevřít a pak zas na obou stranách sevřít a přitom to nezničit. Povedlo se. Lanko je uchyceno pod péry, které svírají obě pakny, takže jsem je musel sundat a pak zas nandat, k tomu posloužily kombinačky, byla to ale i tak docela fuška 🙂
Všiml jsem si, že se udělal průvěs na lanku ruční brzdy, asi něco špatně. Na straně kde jsem vyměňoval to lanko mi buben nešel lehce vrátit zpátky, tak jsem pomocí seřizovacího šroubu sevřel pakny tak, že už šel nasadit, ale stejně se mi to nezdá, asi ten mechanismus nemám úplně správně v kupě. Nasadil jsem teda buben zpátky i obě kola a zavolal kamarádovi automechanikovi, zda by se mi na to nepodíval, co jsem udělal špatně. Slíbil ať se večer stavím, že to dáme do kupy.
Jo jinak jsem udělal i snímek té „garáže“ – je to stará stodola, takže žádné terno, ale lepší než drátem do oka.