Jeep – hodiny

Hodiny které se předcházely, najednou přestaly jít. Nejsem sice hodinář, ale než kupovat nové, zkusil jsem se podívat dovnitř.

Po chvilce studia, jsem přišel na to, že cívka slouží k natahování, když kolečko dojede k dorazu, sepne a cívka kladívkem ťukne, čímž odrazí kolečko, které se natáhne. To pak dál hýbe hodinovým strojkem. Strojek vypadal v pořádku, ale i když bylo nataženo, nechtěly hodiny jít. Když jsem zatlačil na kolečko, a snažil se simulovat silnější pružinku, hodiny se rozeběhly, ale jen na chvilku dokud jsem tlačil. Pružinka nevypadala opotřebovaná tak jsem zkusil zkusil hodinářskou fintu – olej. Hodiny se rozeběhly 🙂 Pokud nebyly přes 30 let namazané, měly na to už nárok. Skříňka hodin byla zrezivělá, asi tam někde natekla voda, tak jsem to obrousil a přetřel základovkou. Hodiny jsem nařídil, tak jsem zvědav, jestli se budou zas předcházet.

Včera jsem taky nechal u autosklenářů zasklít zadní okýnko do hardtopu, takže až nasadím střechu, už nebude dovnitř táhnout zadem. Taky jsem zkoušel topení, táhla zvenku vypadají ok, topné tělísko topí a větrák se snad uvnitř točí (alespoň podle zvuku a proudu vzduchu), ale zatím to teplý vzduch nefouká. Takže mě čeká další rozebírání 🙂